תיקון שבועות התש"פ במשכן הכוונה

תיקון שבועות במשכן הכוונה

רבי שמעון היה יושב ועוסק בתורה, בלילה שבו הכלה, שהיא מלכות, מתחברת בבעלה. שלמדנו, כל החברים שהם בני היכל הכלה, צריכים באותו הלילה, שלמחרתו ביום השבועות, הכלה נועדת להיות תחת החופה עם בעלה, להיות עמה כל אותו הלילה, ולשמוח עמה בתקוניה שהיא מתתקנת בהם, דהיינו, לעסוק בתורה וגו' ובסודי החכמה. משום שאלו הם התקונים שלה ותכשיטיה. והיא, הכלה, ועלמותיה, באה ועומדת על ראשיהם, ומתתקנת בהם, ושמחה בהם כל אותו הלילה. (הקדמות הזהר, אות קכה', מאמר בליליא דכלה)

הדברים נלקחו מתוך תיקון שבועות על פי חכמת הקבלה במשכן הכוונה,
בהוראתה ולימודה של הרבה ספיר נוימן אייל. לפרטים והצטרפות לסדרת 'זהר השכינה-חברים מקשיבים לקולך' (גם בזום) לחץ כאן  
לצפייה בסרטונים קצרים נוספים – ביוטיוב

המאמר הגדול והחשוב של הזהר בהקדמה שלו לעצמו, בספר ההקדמות, נקרא בליליא דכלא. אנחנו רואים שההכנה, הצורך שנוצר בחקיקה שנעשתה במתן תורה, מתעצבת על ידי חבורת הזהר כמו התכנסות הנשמות בעלות ההשגה, שיכולות להעביר לנו את האופן שבו אנחנו צריכים לקרוא את התורה, לפרש אותה ולקרוא לה על ידי יחס כלפי הבורא. איך הזהר מתאר את האפשרות של המפגש:

קכה) רבי שמעון היה יושב ועוסק בתורה, בלילה שבו הכלה, שהיא מלכות, מתחברת בבעלה. שלמדנו, כל החברים שהם בני היכל הכלה, צריכים באותו הלילה, שלמחרתו ביום השבועות, הכלה נועדת להיות תחת החופה עם בעלה, להיות עמה כל אותו הלילה, ולשמוח עמה בתקוניה שהיא מתתקנת בהם, דהיינו, לעסוק בתורה וגו' ובסודי החכמה. משום שאלו הם התקונים שלה ותכשיטיה. והיא, הכלה, ועלמותיה, באה ועומדת על ראשיהם, ומתתקנת בהם, ושמחה בהם כל אותו הלילה. ולמחרת, ביום השבועות, אינה באה לחופה אלא עמהם. ואלו, החברים העוסקים כל הלילה בתורה, נקראים בני החופה. וכיון שבאה לחופה הקב"ה שואל עליהם, ומברך אותם, ומעטר אותם בעטרותיה של הכלה. אשרי חלקם.

היום שלאחר ערב שבועות, הוא יום גמר התיקון. המרחב של החופה, המרחב של התקבצות של כל האורות, של כל שיתא אלפי שני, כל הלילות, כל הגלויות ההכרתיות מהזהות האמיתית של בני האדם, מהאפשרות שלהם לקרוא את האמת, או את התורה כחלק מהם, הופך את החופה למקום חדש, למקום של אחרי גמר התיקון. זה קורה במחזור קטן כל שבועות ושבועות מעיד על המחזור הגדול, שהחופה היא כל צירוף האורות וקיבוץ האורות של כל שיתא אלפי שני, של כל הנשמות המתקנות, שצירפו מרחב מפגש חדש של מערכת הנשמות והשכינה עם הקב"ה. שבועות הוא מעגל קטן שבו בכל פעם, בכל שנה אנחנו מנסים להשלים את המרחב החדש שתחת החופה. המרחב החדש הוא גן העדן, המרחב שבו יש מפגש טבעי של ההויה האנושית, כפי שצריכה להיות עם בוראה, עם מחשבת הבריאה להטיב לנבראיו. וזה המרחב שבו אנחנו מבררים לעצמנו את עניין של נתינת התורה.

Facebook