תפילה – תפילת רבים לאור הקבלה

תפילה – תפילת רבים לאור הקבלה

הטקסט הוא תקציר שנלקח מתוך שיעורי קבלה מפי הרבה ספיר נוימן אייל ,מתוך תשובות לשאלות בשיעור .
ניתן לצפות בסרטון בנושא בסוף טקסט.

תפילת יחיד מול תפילת רבים

לתפילת יחיד כנקודה יחידה אין את הכוח לבקוע ולעלות לשורש, אבל הכוח הזה מתאפשר בכח משותף בקבוצת הלימוד.
אם אנחנו שואלים למה אנחנו לומדים תורה וקבלה ולמה אנחנו עושים את כל היגיעה הזו, אז התשובה היא- כדי להיות מסוגלים להגדיר את עצמנו כמערכת שמעלה ע"י ההכרה שלה את כל הניצוצים לשורשם.
ניצוצים זה שברי מסך, שברי כוונה, מהמקום שקראנו לו גן העדן שהוא המקום שבו מערכת הנשמות היתה בשלמותה והיה חיבור שעניינו היה השפעה.
כשהמערכת הזו נשברת, לא נשבר הכלי עצמו אלא הכוונה והיא נופלת אל תוך הקליפות.
קליפות הם רצונות לקבל שרוצים לקחת לעצמם אורות ואם אנו לא מגיעים להכרה הזו אז לא יהיה לנו את הכח שממנו נרצה להעלות את הניצוץ למקומו.

ש-רוצה לשאול על תפילת רבים מול תפילת יחיד, כי קודם אמרת שאם האדם יושב במדיטציה ומבקש משהו , זה בהכרח על עצמו, אז איך אני יכולה לוודא שמה שאני עושה זה תפילת רבים?
ת- אם את מתחברת לקבוצה ומבקשת חיבור לקבוצה כדי לראות אותה מתוקנת אז זה האופן שבו את מתחברת.
גם אם זה לא לשמה בהתחלה, גם אם זה עוד לא קורה בך, גם אם את עדיין לא רוצה את זה באמת, אבל את כן רוצה להיות מסוגלת להגיע לזה.
ש: בעצם כל הבקשות על קבוצה הם בקשות של תפילת רבים גם אם אני מבקשת שיהיה לי חיסרון להרגיש את הקבוצה?
ת- כן ,זה החיסרון הנכון, זו התשוקה הנכונה לאור.
בשביל מה אני צריכה אור ? בשביל להיות  מסוגלת להשתמש בחכמה בחיים האלה כדי לראות מציאות אחרת, כדי  לראות את החיבור, ואת מציאות הנשמות המחוברות בערבות.
הראיה שלי עושה מציאות, הכלי המחובר שלי מאפשר לי לראות את המציאות הזו ולקיים אותה.
מה שאסף אותכם יחד זה הכוח שרוצה שתתאמנו לראות חיבור, לראות תיקון, כדי להפוך לכלים לתיקון עולם.
היכן יושב הקדוש ברוך הוא ? הוא שוכן בחיבורים , בחיבורים של הרשת .
מי שפועל רק לעצמו ולא על החיבור של הרשת, התפילה שלו לא עולה, הוא יכול  להרגיש מצוין עם עצמו, הוא יכול להרגיש קדוש, שהוא עושה המון דברים, אבל אם הוא לא פועל לשם החיבור הזה, אז הוא לא פועל במערכת התיקון ולא במערכת הרוחנית .
זה מה שניסה הרב"ש לומר במדרש, על השאלה מדוע תפילת יחיד לא יכולה לעלות, כי כל אחד בא מהצד שלו, אבל כשהוא מאסף לתוכו את הצרכים של האחרים אז יש את כח העליה של התפילה כי אז ההתיחסות היא אל השכינה, אל הכלל ולא אל עצמו.
הרצון לקבל מבקש לעצמו אוטומטית, כשאנו נכנסים לרוחניות, אנחנו חייבים להבין מהו התנאי, התנאי הוא שהפעולות שלנו, המחשבות שלנו ובוודאי הדיבור שלנו, לא יהיה על עצמנו אלא על הרבים, על השכינה שהיא המבנה שבו הבורא מוכן להתגלות.
העליה הזו של הנשמות של דור אחרון, מכניסה את האור הגבוה ביותר והיא תפילת העוני הגדולה ביותר, כי אנחנו עניים בדעת, אנחנו הדור הנמוך ביותר עם האגו העבה ביותר, אבל כשעולה תפילה אמיתית היא משתיקה כל דבר והיא בעצם נענית, משום שזו האפשרות של האינסוף להחדיר חלקים חדשים אל תוך המערכת, במיוחד את החלקים שנקראים  אור יחידה.

מוזמנים להצטרף ללימוד הקבלה . הרישום דרך אתר הבית .

Facebook