איזהו גיבור הכובש את יצרו לאור הקבלה

איזהו גיבור הכובש את יצרו לאור הקבלה

הטקסט הוא תקציר שנלקח מתוך שיעורי קבלה מפי הרבה ספיר נוימן אייל ,מתוך תשובות לשאלות בשיעור .
ניתן לצפות בסרטון בנושא בסוף טקסט.

איזהו גיבור- הכובש את יצרו

כיבוש היצר זה לא הריגת היצר, כיבוש היצר זה כמו בכבישת זיתים שהופכת את המרירות וממתיקה אותה, כלומר זה להשתמש בכוח של הרצון האגואיסטי ולהיות מסוגל לרתום אותו למשהו אחר, זה נקרא- הכובש את יצרו.
זה לא אומר שהיצר לא קיים , הוא קיים והוא כח, אך במקום לתת לכוח הזה לקחת אותי למקום שאין לו תכלית, אני רותם אותו באופן כזה שאני כובש אותו ואז הוא גם מקבל טעם אחר ולקבל טעם אחר בשפה הקבלית אומר לקבל משמעות אחרת.

יש חלק שני לגבורה, והיא כאשר אני מסוגל להפוך את האויב לאוהב.
איך אני הופך את האויב לאוהב ? למשל עם פרעה ?
אני לא יכול אלא אם כן יש בי אמת שמבינה שפרעה הוא בי, שהאויב ומה שמייצר את הנשמה הוא בעצם כלי העבודה שלי, הוא מעורר אותי להכרת אמת אז אני לא יכול להרשיע אותו כי יש לו תפקיד, תפקיד שמשרת את המטרה המשותפת שלנו, ואז הוא הופך לאוהב,
לכן פרעה מקבל בעצם מעמד מאוד חשוב בזוהר, הוא מקבל מעמד כמי שקירב את בני ישראל לאביהם שבשמים.
פרעה מרגיש את החשיבות של המופע שלו בהיסטוריה, רק שהוא מתרגם את זה לא נכון, הוא חושב שהוא זה שיוביל את ההתפתחות האנושית ובעצם הוא המרחב שבתוכו תופיע ההובלה האמיתית שהיא של ישראל, אז במובן מסוים המהפך הגדול ביותר לא קורה בישראל, הוא קורה בפרעה, בפרעה שבנו .

היום שבו יש את החיבור העמוק ביותר בין צורות ההתגברות שלנו הוא יום הכיפורים, והוא לא נקרא יום כיפור אלא יום הכיפורים כי יש בו שתי הארות, הארת בינה והארת מלכות והחיבור ביניהן מביא את החסד שהוא החלק השלישי של הגבורה.
המועד שבו אנחנו עולים לרגל הוא הסוכות והוא מביא להתגברות החסד בעולם, כלומר רק אחרי שעברנו את התהליכים האלה, הכובש את יצרו, ההופך את שונאו לאוהבו ומגביר חסדים בעולם, אז בעצם אנחנו מגיעים אל הבית, אנחנו יכולים לבנות בית, כלומר אנחנו בעצם בונים מועד.

מוזמנים להצטרף ללימוד קבלה . הרישום דרך אתר הבית .

Facebook