ערבות הדדית לאור הקבלה

ערבות הדדית לאור הקבלה

הטקסט הוא תקציר שנלקח מתוך שיעורי קבלה מפי הרבה ספיר נוימן אייל ,מתוך תשובות לשאלות בשיעור .
ניתן לצפות בסרטון בנושא בסוף טקסט.

ערבות הדדית לאור הקבלה

ש.  בהקשר הערבות ההדדית ,נאמר במאמר הערבות של בעל הסולם שבו קראנו, שכל אחד מישראל יקבל על עצמו לדאוג ולעבוד בעד כל אחד מחבריו למלא את כל צרכיו, הכוונה היא לצרכים הגשמיים או הרוחניים?

ת.  השאלה היא מה הקבוצה צריכה לעשות עבור חבריה כדי לאפשר להם לעשות את העבודה הזו,עד כמה בכל תפילה אתה מאפשר לעצמך לדאוג לא רק לעצמך אלא להשקיע את כל כולך ואת כל מה שקיבלת כתפילה להשלמת האחר.
שם זה מתחיל ואז אתה יכול בכוח משותף לסייע ולתמוך גם במצוקות הגשמיות,אבל זה מתחיל במחויבות לעבודה הרוחנית, הבכורה היא לעבודה הרוחנית,ואם הבכורה נמצאת במקום הנכון אז אפשר לתמוך גם בגשמיות שמבינה שעניינה הוא לשרת את הרוחניות, וזה מתחיל לרקום ערבות.
הערבות הוא המקום שבו יש עירוב של כוונות שיוצרות יחד ומשלימות יחד תמונה של מערכת נשמות מחוברת,והיא שתביא לאחר מכן גם לפעולות גשמיות,אך זה לא יכול להתחיל בפעולות הגשמיות, זה צריך לבוא קודם מהמחויבות הרוחנית ומשם זה יכול לחלחל לתוך הגשמיות.
מקום העבודה שלך הוא קודם כל להכשיר את עצמך ולראות את עצמך ערבה לתמונת השלמות של האחר,להיות ערבה לכל מי שנאסף כאן במיוחד בשבילך כדי לאפשר לך את הפעולה הזו של הערבות.
גמר תיקון אומר שיש כמה קבוצות שיש להם כח הכרעה,כח להטות את ההכרה, את ההוויה של מערכת הנשמות בקשר שלה אל כל נשא.
כל קבוצה יוצרת כח הכרעה,והעבודה שלה היא להביא כמה שיותר חברים מתוכה לנקודת הכרעה שבה כל אחד ואחד מסוגל לבקש על השכינה,על המקום של החיבור.
בגמר תיקון ישראל הופך להיות הראש שמעביר אור לכל העמים  כך שיהיו מסוגלים לקבל את האור.
השאלה היא אם יש מספיק כח לראש להעביר את הניצוצים האלה,אנחנו לא יודעים מה המספר הגשמי שקשור לזה אך יכולים לומר שמדובר במידה רוחנית, במידה של כח השפעה, במידה של הכרעה.
המדרגה המשותפת היא בהסכם, בהכרה, בידיעה שאכן אנחנו לא יכולים אחד בלי השני,כל אחד תלוי במה שכל אחד יכול לספק לו בכל הצורות ,כשכל אחד משלים את השני.
עד עכשיו יכולתי לגלות מה לא נח לי או לרצון לקבל שלי,ובתהליך הלימוד אני מגלה מה צריכה נשמתי כדי להתקן ,ולזה צריך ערבות של כוונות כדי לברר את זה.
אחר כך מתברר שהתיקון הוא ביחס לכל מערכת הנשמות,ולזה לא מספיק ה כוח של יחיד,התיקון קורה גם על היחיד אבל רק באופן שבו הוא משרת את כל מערכת הנשמות,
אז הערבות  מסוגלת להעביר אורות גם לבירור וגם לתיקון.
הקבלה אומרת שהיא פועלת תחת התנאי שכל מה שאני מקבל זה על מנת להשפיע,כל מה שאני מקבל זה על מנת לתת.
מה איפשר את קבלת התורה? שהם עמדו כאיש אחד בלב אחד,כלומר שהם היו באיחוד ובערבות .
ערבות אומרת שאני לא דואג לעצמי אלא רק לאחרים כי אני יודע שכל האחרים דואגים לי,לכן אני משוחרר, זו החירות שאני מקבל על ידי החיבור שלי לאחרים.
החיבור שלנו לנשמות אחרות הוא אמצעי השחרור היחידי שיש לנו שלא נשאר לכודים בעצמי שלנו .
כשאני לומד קבלה ,הבקשה צריכה להיות שיהיה לי כח חיבור כך שיהיה לי את הכח לצאת מעצמי ולרצות עבור אחרים,כי העצמי לא יכול לשחרר את עצמו ,
כפי שנאמר- "אין אסור מתיר את עצמו מבית האסורים".
לכן אנחנו יכולים להבין את השבירה,כלומר מדוע הנשמה היא לא אחת, אלא החלקים שלה יושבים בכל אחד ואחד מאיתנו.

 

מוזמנים להצטרף ללימוד קבלה . הרישום דרך אתר הבית .

 

Facebook