שנת תש"פ לאור הקבלה-הצורך לשפת ה' בעולם

 שנת תש"פ לאור הקבלה – הצורך לשפת ה' בעולם

הטקסט הוא תקציר שנלקח מתוך שיעורי קבלה מפי הרבה ספיר נוימן אייל ,מתוך תשובות לשאלות בשיעור .
ניתן לצפות בסרטון בנושא בסוף טקסט.

שנת התש"פ – הצורך בעולם לשפת השם 

ש- למה שנת תש"פ היא בעצם שפת ההויה ?
ת- זוהי בעצם שנת ה-תש"פ כלומר – שפת ה' .
היא מדברת על כך שמשהו בנו צריך להשתתף או להכנס אל תוך השותפות הזו,
היא מדברת על איך אנחנו נכנסים אל תוך השותפות, איך אנחנו לומדים את האותיות ששנה זו מביאה איתה, שהם שפת ה' .

ש- אל מה צריך לשים לב בשנה זו ?
ת- נצטרך לשים לב אל השפה הנדרשת מאיתנו כדי להיות שותפים בבריאה ואל מה אנחנו מוזמנים דרכה.
וזה גם מעבר של עשור ז"א שמתחילה מלכות חדשה, זה כולל את היחס שלנו אל המעשר, את היחס שלנו אל מידת ההשקעה הנדרשת מאיתנו כדי להשתתף בתיקון.

ש- לא לכל שנה יש כזה אזכור במאמר בזוהר, אז אני מבין ששנת התש"פ שהיא
שנת ה- 5780, היא בעצם שנה מאוד מיוחדת ובאמת קורים המון דברים בעולם,
אז אני שואל מה בעצם מתגלה ולהיכן כל זה מתכנס ?
ת- זה מתכנס בדברי שקספיר שאמר שכל מה שרבץ מתחת לפני השטח עולה למעלה,  כלומר שהכל בעצם עולה ונראה וחושף את עצמו, שום דבר כבר אינו סוד, הניצול הוא כבר אינו סוד, האופנים שבהם אנחנו לוקחים מהמשאבים של כדור הארץ, האופן שבו אנחנו מתאגדים לקחת מאלה שאין להם, גסות הרוח ועוד….הכל נחשף.
הסכנה בזה היא שאתה מתרגל ואומר שזוהי דרכו של עולם,
ופה נכנס המרד והסירוב שנקרא – ישראל, כלומר המקום שאומר שזו לא הזהות האמיתית, שלא כך היא דרכו של עולם, שהעולם צריך תיקון ומבקש תיקון.

אין כמעט היום מנהיג שיכול להיות דוגמא של התחשבות או של דיבור נכון,
ובודאי שלא דוגמא לשפת השם, לשפת הוויה שהיא שפת אמת שעליה מדובר בשנה זו שנת התש"פ , וזה בדיוק מה שהכי חסר בעולם שיש בו דיבור גס, דיבור מפלג, דיבור שקרי .
אז כל זה עולה כעת כדי שנוכל להיפרד מזה, כדי שנוכל להפריד את עצמנו מזה, אז מאוד ברור מה אנחנו צריכים לבקש.
במידה מסוימת זו מעין קריעה של המסך שמאחורי כל הכוחות הפועלים בעולם, כי מאוד ברור איזה אינטרסים, איזה אגואיזם ואכזריות מנהלים את העולם,
ואתה לא יכול לומר שאתה לא רואה או לא מרגיש את זה, אתה יכול לומר שיש חלקים בך שמוכנים לשתף עם זה פעולה כי נראה לך שזו הדרך לשרוד, אך יש בך גם חלקים  שמתמרדים ורוצים חרות, אז העבודה הרוחנית היא מה שנקרא, לאסוף את שורות המרד .
אני תמיד אומרת שהקבלה היא חתרנות כנגד הסדר הקיים, כי הצעה של תיקון היא מאוד חתרנית, וזהו תיקון בדרך שפת האמת, ז"א שיש דרך, ובתוך הדרך הזו כל אמונה וכל שיטה בעולם מוצאת את מקומה.
זה סוג של מרד שחותר כנגד כל מי שנוח לו בתוך הדרך האמונית שלו משום שהוא יצטרך לחפש היכן הוא מדבר שפת שקר ולמצוא את שפת האמת שלו, את שפת ההוויה שלו.
שפת הוויה אומרת שזה לא יכול אמת אם זה מקובע, אם זה תבנית שלא משתנה, ומצד שני יש ציר מרכזי שהוא הבורא שהוא לא משתנה, שהוא קבוע .

ש- לגבי השחיתות, הפער החברתי והעוני בישראל שקורה עכשיו מול עיננו וכאילו הכל בסדר, אך הכל לא בסדר…

ת- אם הביטוי שלנו מתבטא בפער חברתי ושחיתות זה אומר ששכחנו מי אנחנו, מי אנחנו צריכים להיות ומה התפקיד שלנו .
ז"א שבלי היחס שלנו לבורא, אף פעם לא יהיה צדק חברתי משום שתמיד זה ישאר באמות המידה האנושיות, ז"א זה תמיד ישאר בכדאיות, זה אף פעם לא יוסט לציווי שהוא גדול מאיתנו וזה תמיד יהיה יחסי .
ואז נקבל את התפיסה שאומרת שכל נרטיב הוא בסדר, ולא כל נרטיב הוא בסדר, כל נרטיב הוא בסדר במידה שהוא קשור לחיבור האנושי ולהתפתחות שלו , ולא אם הוא מפרק אותו, לא אם מפרק את הערבות והלכידות של ישראל ושל כולם כלפי המטרה המשותפת שלהם, לכן אני אומרת שחסר את ההכרה שלנו בבורא.
אני רואה שיש תהליכי עומק בישראל של הגדרת הישראליות מחדש,
דרך היחס אל השאלות – מה זו קדושה? מה זה אומר ישראל? מה זה הוויה ?
ואיך אנחנו מגדירים את היחס שלנו בתוך הזהות הזו ?
וכשהמאבק הזה מתקיים, אז יש לי תקווה גדולה.

ש- אם זה ככה אז מי באמת בכוחות הפוליטיים היום משקף את הכיוון הזה אם בכלל?
ת- הכוחות הפוליטיים הם מה שאנחנו עושים, מה שאנשים יעשו, האופן שבו הם יתאגדו, האופן שבו הם ישמיעו את רצונם ואיך הם בעצם יקבעו את סדר היום, ולא האינטרסים של מי שנמצא בעמדת כוח מכתיב.
אני באמת מאמינה שכל מי שנכנס לפוליטיקה נכנס עם כוונות טובות כלומר שהסביבה היא הרבה יותר חזקה ממנו, זה אומר שאנחנו צריכים לייצר סביבה שתהיה חזקה יותר מהסביבה שמשפיעה על הפוליטיקה.
אז זה תפקידנו, כמו שאמר בעל הסולם, אנחנו תובעים את ההנהגה, חלק מהענין יקרה דרך הלימוד ודרך ההתקשרות לכוחות הנפש האמיתיים שלנו.

מוזמנים להצטרף ללימוד קבלה . הרישום דרך אתר הבית .

Facebook