פרשת ניצבים

"אתם נצבים היום…."

א ת ם – אותיות א.מ.ת. והאמת היא להיות ניצב ובחיבור משותף.
המילה נצבים מופיעה לראשונה בתורה בפרשת "וירא" ,
בהתגלות המלאכים לאברהם. מכאן, שלהיות ניצב קשור בראיה.
ראית שלושת הכוחות (ימין שמאל ואמצע) המאפשר גילוי מצבי מול ציווי הבורא. שלושת הכוחות הממנים את אברהם לשליחותו.
ניצב פירושו גם – ממונה .
הפרשות הכינו אותנו לרגע הסתלקות משה, ואז ישנה נבואה שאט אט יסתלקו גם ישראל מהברית. הוא נותן בידיהם את שירת "האזינו", שתהיה מד אור לברית חדשה.
אתם ניצבים היום, אחרי כל הקורות אתכם מגלוי משה , נתינת הלוחות, שבירתן, נתינת התורה – הביא אתכם לתום מסלול ההכשרה ועכשיו יכולה הברית להיחתם.

להיות ניצב זו עמידה , גדלות. היכולת להקשיב למה אנו אחראים –
איש אחד ובלב אחד בגדלות ובאחריות,
אחראים להביא לגמר תיקון את כל מערכת הנשמות.
המנוי הזה, נותן לנו הכח לכלול את כולם בלמדנו בקבוצה.
זה הרגע שניתן לממש את כל החסדים כדי לקרב נשמות אחרות.
זו הירושה שנותן לנו משה שבתוכנו, קו האמצע.
התהליך עבר עליו גם כן והביא אותנו לאפשרות תפילה,
שבה אנו מבקשים את היכולת להביא את כל הנשמות
לראות את פעולות הבורא – " להיטיב לנבראיו".
זה נקרא להיות ראוי להכנס לראש השנה.
המחוייבות היא גם יכולת הראיה לפקוד עצמי,
ולהבחין מתי אני סוטה ונמשך אחרי תרוצים (הזמן לא מתאים לי. וכו).
ואז יציבו ויפזרו אותך בגלות בין הרצונות לקבל לאסוף הניצוצות אל מקום הגלוי.

אלה כל הנשמות, שעוד לא ירדו להתגשם פה וצריכים להתחיל את תהליך "לך לך". אנו אחראים להכנת המקום, שבו ישנם כל האמצעים, שלכשיתעוררו –
יהיה להם מקום להתייצב בו.
"..כי המצוה הזאת אשר אנכי מצוך היום .. לא רחוקה היא.
לא בשמים..ולא מעבר לים..כי קרוב אליך הדבר מאד בפיך ובלבבך לעשותו.."
אנו מקשיבים לקיווי ולהבטחה לקיים את המצווה הכוללת של יחוד נשמה קב"ה ושכינה.
היכולת לחרוט תכונת ההשפעה, ניתנת ע"י הבינה.
יכולת התיצבות הזו בתוך ה"אני".
"כי קרוב אליך הדבר" – אתה יכול לחבר בורא – נברא ולעשות מציאות חדשה.
זו התביעה והזכות,שניתנת לנו כהוראה לראש- השנה, ימי התשובה,
כפורים לראות תיקון עד סוכות.
תהליך המוביל אותנו להתייצב לעבודה זו עם חותם האמת (אמת- החסרון שלי).
כשאני שואל "..מי יעבר לנו אל עבר הים ויקחה וישמענו אתה ונעשנה..",
התשובה היא : בכח ה"מי".
בכח ברית המילה, שמסירה ערלה. באופן שבו היא מקטינה אורותיה
ונותנת לי יכולת של מנוי על נשמות אחרות.
לפי הסיפור של הבעש"ט- אין דבר שנברא מלבד הרצון מלקבל. כל אחד מאתנו מקבל כלב הנובח – "הב" הב".
אנו נצבים בפני השאלה , מה עושים עם הכלב הזה
בראותנו איך הנשמה נתונה בשביו ?
בפנינו שלוש אפשרויות בחירה , הניתנות לאדם במחזוריות –
1.קיום הכלב בכל האמצעים שניתנו לי.
2. לא פה ולא שם.
3. עשיית עטרה למלך.
מניצב יעבור ישראל ל "וילך", שבו מעבירה נקודת משה
את ברכת "חזק ואמץ" ליהושע .

הדברים נלקחו מתוך שיעור בקבלה של משכן הכוונה ,בהנחיית הרבה ספיר נוימן אייל.
משכן הכוונה – בית ללימוד קבלה על פי משנתו של בעל הסולם .
מתקיים בו לימוד קבלה לנשים וגברים כאחד.
הלימוד כולל את פרשת השבוע , קריאה בספר הזוהר ,
לימוד מאמרים של בעל הסולם , הרב”ש ,הבעל שם טוב.

להעמקה בתכני הקבלה , או לקבלת עדכונים במייל או להתנסות בלימוד הקבלה
– צור קשר

Facebook